Sunday, June 13, 2010

Hoi allemaal! Welkom hier. Via deze blog ga ik uiteenzetten wat er te beleven is in de wereld van de zoekmachine optimalisatie. Niet alleen ga ik jullie uitleggen wat de belangrijke aspecten zijn bij zoekmachine optimalisatie en linkbuilding. Maar ik ga ook het laatste nieuws uit de branche bloggen op deze weblog. Zet deze blog dus in je Feedreader en veel plezier met de eerste post.

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van je website voor Google en andere zoekmachines. Als je website goed geoptimaliseerd is zal deze beter vindbaar zijn in de zoekmachines. Dit houdt in dat je hoger in de resultaten komt dan andere websites. En hierdoor krijg je dus meer bezoekers naar je site en dus ook meer sales.

Je hebt twee soorten zoekmachine optimalisatie. Je hebt onpage optimalisatie en offpage optimalisatie. Onpage houdt in dat je de website op de pagina zelf optimaliseert. Offpage zoekmachine optimalisatie is eigenlijk de linkbuilding. Via offpage optimalisatie kun je je concurrent wegconcurreren.

Ik heb nog een andere site, Wows.nl waar ik mijn portfolio heb staan. Op deze site staat alles wat ik de afgelopen gemaakt heb. Er staan webdesigns en posters op die ik gemaakt heb. Ook kun je er lezen wat mijn ervaring is op het gebied van zoekmachine optimalisatie en linkbuilding. Wows.nl is als het ware mijn hoofdwebsite.

Een andere website van mij, knalfeestjes.nl, is een site waar ik linkbuilding voor aan het doen ben. Daarom heb ik in dit stukkie ook meteen een linkje geplaatst ;). Deze website gaat hoofdzakelijk over kinderfeestjes organiseren, traktaties en verkleedkisten huren. Dit zijn kleinere niches die niet veel geld opleveren. Maar als je meerdere websites hebt in kleinere branches kun je er een aardig inkomen uit halen.

Een van de nieuwere projecten waar ik mee bezig ben is extra-internet-income.com. Dit is een website puur gemaakt om geld mee te verdienen. Het bewijst zichzelf dus al een beetje. Maar de “Make money online” branche is een branche met veel concurrentie. Je hebt dus veel linkbuilding nodig om hoog te kunnen scoren voor deze zoekwoorden. Wat ik dus doe is het gebruik van kleinere zoektermen. Bijvoorbeeld “Make money adsense” of “make money selling blogs” enz. Hierdoor kun je op een eenvoudige manier een klein stukje van de markt meepakken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home